Escape room ontwikkeling: Hoe doen wij dat?



ANDERS DAN ANDEREN! Onze werkwijze kent een aantal belangrijke fases. Pas als die met succes zijn doorlopen komt een door ons ontwikkelde kamer op de markt. We kennen drie belangrijke fases: het verhaal, de ontwikkeling en de testfase. Deze laatste fase is cruciaal en anders dan bij de meeste ontwikkelaars

Het verhaal


In een series brainstormsessies kiezen we eerst een thema, waarna we op hoofdlijnen een storyboard creëren. We hebben dit overgenomen uit onze filmproductie achtergond, omdat je op die manier op een zeer overzichtelijke wijze een compleet verhaal kunt verwoorden. Dit verhaal is vervolgens de leidraad in het verdere proces

De ontwikkeling

Is het storyboard klaar dan kunnen we op zeer gedetailleerde wijze de ruimtes gaan definiëren die we in de escape room willen opnemen. Vervolgens wordt het tijd voor de invulling van de diverse kamers. Bij het bepalen van de puzzels, raadsels, technieken en opdrachten houden we rekening houden met een aantal regels. Ten eerste moet er voor iedereen gelijktijdig iets te doen moet zijn. Mensen moeten in kleinere groepjes te werk kunnen gaan, maar altijd onderdeel uitmaken van het grotere geheel. Ten tweede moet er een ruime diversiteit aan uitdagingen zijn. Hierbij kiezen we voor doe-opdrachten, uitdagingen met een kennisgrondslag, zoekopdrachten, raadsels en puzzels om op deze manier voor elk individu in de groep iets te bieden. Tot slot proberen we met behulp van psychologische dwaling de moeilijkheidgraad van de kamer op een bepaald niveau te brengen. Er zijn tal van technieken waardoor mensen bepaalde dingen moeilijk of juist heel makkelijk zien. Zo wordt de escape room volledig uitgewerkt.

De testfase

Wij ontwerpen en bouwen onze kamers eerst volledigom vervolgens met behulp van geselecteerde testteams te controleren of de kamer naar verwachting functioneert. Op basis van die testen wordt de kamer vervolgens gefinetuned, waarna de eerste echte gasten kunnen komen. We brengen de kamer op de markt waarna deze door een groot aantal lokale groepen, in alle verschillende groepsamenstellingen, wordt gespeeld. We vragen al deze groepen om een review van de kamer, zodat er een goed gefundeerd beeld ontstaat. De reviews zijn meteen de graadmeter voor de koper. Hij kan zo zien wat men ervan vind.

De levering

Eenmaal aangekocht begint de koper dus met een kamer die al naam & faam heeft verworven in een ander gebied. Doordat de meeste bezoekers uit een straal van 30 kilometer komen kan zo een geheel nieuwe klantenkring worden bediend met een kamer die al bewezen waardering heeft ontvangen. Onze klanten kopen derhalve een gespreid bedje.

Gegarandeerd een succesvolle escape room.

Zoek jij een bewezen succesvolle Escape room als aanvulling op je (recreatie)bedrijf, of als stand alone kamer?

Een Escape room die door ons wordt geplaatst en meteen al een succesvolle en goede naam heeft? Eén incusief alle marketingmaterialen en website?

Unique selling points

Onze kamers zijn geschikt voor:

gezinnen met kinderen vanaf 10 jaar
en
voor kinderfeestjes vanaf 12 jaar
en
voor tieners, jong volwassenen
en
20-ers, 30-ers, 40-ers, 50-ers EN 60-ers?

Kortom voor 80 procent van de inwoners in je regio!

Binnen nu en 30 dagen volledig functioneel draaiende op jouw recreatie bedrijf. Exclusief voor jou in jouw verzorgingsgebied.

Bel ons op 038 - 4290396.

Bekijk onder aanbod welke kamer er momenteel beschikbaar is voor jou regio.

  • police

    1e maand

    Brainstormsessies

    Vaststellen van het hoofdthema, opzetten van de globale verhaallijn & basisideeën voor puzzels, raadsels, technieken en handelingen
  • event speaker

    2e maand

    Ruwbouw en finetuning verhaal

    Omvang van de ruimte vaststellen, zoals het gewesnte vloeroppervlakte m.b.t. het min. en max aantal bezoekers en de gewenste benodigde hoogte. Technische indeling en inrichting van de ruimtes en het definitieve verhaal wordt vastgesteld
  • event speaker

    3e maand

    Afronding bouw

    Nadruk op aankleding, verzamelen van meubilair, wand, plafond en vloerbekleding en compleet maken van de puzzels, raadsels, technieken, uitdagingen. Walkthrough opstellen en nalopen. Films, fragmenten en audio worden geproduceerd en het Artwork wordt gemaakt
  • event speaker

    4e maand

    Soft opening

    uitgebreide testfase met teasering op social media, zoeken en uitnodigen van de juiste testteams van diverse leeftijden en samenstellingen, uitvoeren van testen, aanpassingen aan het verhaal, de puzzels en de inrichting, finetuning en kinderziektes er uit halen.
  • event speaker

    5e en 6e maand

    Commerciële opening.

    Marketing campgne starten op o.a. social media in de regio rondom de testlocatie, reviews en waarderingen verzamelen. Facebook pagina klaarmaken en vullen met reacties en foto's.Ervaringen opdoen met diverse kleine randvoorwaarden en afronden van het gehele concept.
  • event speaker

    Van de 7e maand

    Beschikbaar voor aankoop.

    Het concept staat. Is zeer succesvol en voorzien van hoge waardering op onder andere Google, Facebook en Instagram. Nu kan het concept coomercieel worden uitgerold over de rest van het land en daarbuiten, waarbij altijd een cirkel met een straal van 30km om de standplaats als exclusief gebied wordt gehanteerd. Zo kan elke ondernemer beschikken over een doelgroep van minstens 250.000 potentiele bezoekers

Locatie Ontwikkelingsteam

Baileystraat 4J

8013 RV Zwolle

038 - 26 000 78

Contact

Heeft u meer informatie nodig? Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier of bel 038 - 234 0404